Wednesday, September 16, 2009

Kembali kepada FITRAH

Rasanya bari semalan aku postkan entry selamat datang bulan Ramadhan, rasanya baru semalan aku bangun awal pagi untuk bersahur, rasanya baru semalan perut mendendangkan lagu poco-poco menahan dari lapar dan dahaga, tapi kini dah setangah bulan kita berada di bulan Syawal, di mana bulan manusia kembali kepada fitrah.... manusia yang beragama islam sudah SELAMAT menyambut HARI RAYA AIDILFITRI...
Rasa terharu sangat bila dapat menyambut hari raya bersama keluarga tercinta walaupun aku tahun ini tak sempat nak bersahur bersama keluarga, sebab tak semapt nak balik awal tapi aku tak kisah yang penting hari raya disambut bersama..
Aku tahu bila umur dah semakin meningkat dewasa dan badan pun dah meninggi macam galah, pelung nak dapatkan duit raya bila tiba hari raya pun dah semakin tipis, tahun nie aku cuma dapat RM 10 aje, itupun aku tak kisah, kalau tak dapat langsung pun aku tak kecil hati yang penting pengertian raya, kita dah kembali kepada fitrah, itu bukan bermakna kita dah boleh kembali kepada perangai lama, tapi apa yang penting penghijrahan tingkah laku dari buruk kepada yang lebih baik.
Rasanya masih belum terlambat aku nak ucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI kepada seluruh umat dunia yang beragama islam.

No comments:

Post a Comment